onsdag den 12. november 2008

Brun trøje.




Så fik jeg endelig taget mig sammen til at montere denne.
Garnforbrug 10 ngl. løbelængde 52 m. 50 gr.
Rundpinde nr. 8 og nr. 10
Opskrift:
Slå 59 masker op på pind nr. 8 - strik 2 p. ret - skift til pind nr. 10 og inddel maskerne således:
11 forstykke - 2 vrang raglanmasker - 7 ærme - 2 -15 ryg - 2 - 7 - 2 - 11m.
På næste retpind påbegyndes raglanudtagninger på hver retsidepind og evt. hulmønster( lav evt. 4 knaphuller hvor du synes - det første på første p. på p. 10 )
4 ret= kantm. et hulmønster - på ærmet et hulm. midtpå - på ryggen 2 hulmønstre placeret midtpå med nogle få masker mellem.
Strik til forkanten måler ca. 25 cm. ( raglan måler ca. 30 cm)
jeg har nu - 28-2-41-2-49-2-41-2-28 m.
Strik nu over forstykket, slå 5 m. op til ærmegab ( sæt ærmemasker på en tråd) ryggens m. slå 5 m. op og så over sidste forstykke ( jeg har 119 m nu ) - strik til arbejdet måler ca. 34 cm. fra ærmegab - strik 4 p. ret og luk af på næste pind.
ærme: Strik over ærmet masker men slå 3 masker op i beg. og slut til ærmegab.
tag ind i beg. og slutn. af hver 4. pind til der er 34 m. tilbage - ærmet måler ialt fra halskant 51 cm. (fra ærmegab 25 cm.) Strik nu 4 p. ret og luk af på næste p. det blir fra vrangen.
Jeg har hæklet 4 knapper med hæklenål nr. 4 slå 3 luftm. op og saml til ring - hækl nu 7 fastm. om ringen - næste række igen 7 fastm. knæk tråden - træk sammen så den blir rund og sy den i.
På billedet kommer den ikke rigtig frem - det er bare ærgelig - den er faktisk rigtig pæn.

Det ser mærkelig ud der er 2 diagrammer - jeg plejer at tage et billede od lægge ind - nu prøvede jeg at lave documentet på google og så sætte det ind - jeg ved ikke hvad der er bedst - jeg har også prøvet som pdf fil men det vil bloggen ikke modtage - siger den ikke kender filformat.Nu har jeg fjernet det fra google
for diagrampapiret var jo væk da det blev overført.

Ingen kommentarer: