søndag den 22. juni 2008

Brød uden fedtstof


Så er der nye franskbrød - sigtebrød uden fedtstof - det skal det være til diabetikere -
Brød uden Fedtstof.
1½ pk gær - 3 dl. lunken vand - 5 dl skum.mælk ( jeg tar 2 dl letmælk + 3 dl. lunk. vand) - 2 gode teske salt -
900 gr. sigtemel - 200 gr. hvedemel.
Rør gær ud i lunken vand +salt -tilsæt skummetmælk og mel og lad røremaskinen køre - sæt til hævning ½ time
et lunt sted - form brød og efterhæves ½ time - bages ved 225 gr. 35 min. Det er et supergodt brød.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Alice.
Jeg syntes det er nogle flotte sigtebrød, sikken en fin sprød skorpe,de ser lækre ud.
Jydekonen

Anonym sagde ...

Hej Alice. Jeg er ikke den store brødbager, men denne skal jeg da prøve! Det ser ud til, at du laver 3 sammenhængende brød, som du til sidst skiller. Hvordan bager du dem, så resultatet ser sådan ud? Mvh Anne